Vijf gezonde kerstontbijtjes

Vijf gezonde kerstontbijtjes

Alle kerstrecepten vliegen je om de oren. Ik lever daar graag een gezonde bijdrage aan!
Een lekker en gezond kerstontbijtje zonder alle onnodige suikers, dat willen we toch allemaal? Vooral met de nadruk op lekker, dan kun je er ook die eigenwijze liefhebber voor suiker mee verwennen.

Ik deel mijn vijf favoriete ontbijtrecepten met jullie, met de decembersfeer eraan toegevoegd. Bij december horen warme ontbijtjes, kaneel en speculaas. Toch?

1.Appel/peer crumble
Deze appel/peer crumble heb je vast en zeker al voorbij zien komen als je mij volgt op Instagram. Ik kreeg zó veel vragen om het recept te delen, dit was het ideale moment.
Het fijne aan dit recept is dat je hele huis ruikt naar appeltaart!

2.Zoete aardappelcake
De zoete aardappelcake geeft het heerlijke winterse gevoel. Daarnaast bevat deze oranje rakker veel gezonde voedingsstoffen, want zoete aardappel:
-Bevat betacaroteen. Dit is goed voor onze ogen en een stralende huid.

-Heeft een lage glycemische index. Hiermee wordt bedoeld dat de suikers langzaam worden opgenomen in het lichaam. Hierdoor ontstaan er minder bloedsuikerschommelingen.

-Is een bron van vezels!

De oranje kleur gaat helaas wel verloren, dus verwacht geen oranje cake.

3.Tiramisu van yoghurt met sinaasappel en speculaas
Een schaaltje kwark is een goed begin van de dag. De eiwitten zorgen voor een verzadigd gevoel en geven je spieren een stevige start. Wellicht komt kwark helemaal je neus uit omdat je dit vaak eet. Toch wil ik je laten kennismaken met de tiramisu van yoghurt met sinaasappel en speculaas variant!

De sinaasappel zorgt daarnaast ook nog eens voor een vitamine C boost. Deze kan je lichaam in de winter wel gebruiken!

Tip: heb je een partje sinaasappel over? Dan kun je mijn favoriete verse thee maken:
Sinaasappel, gember en een ½ kaneelstokje.

4.Belegde bananenbroodjes
Bij Boon bestaat er geen feest zonder bananenbrood! Het mag dus ook zeker niet ontbreken tijdens de kerstdagen. Rondom de kerstdagen heb je het al druk genoeg. Daarom is een bananenbrood hét perfecte, gemakkelijke ontbijt. Terwijl het bananenbrood in de oven staat, kun jij door met je voorbereidingen. Heb je bananenbrood over? Dan kan je dat gemakkelijk invriezen voor een later moment. Door te kiezen voor het basisrecept kun je de broodjes beleggen met hetgeen wat jij (of jouw visite) lekker vindt.
Benieuwd welke variaties je kunt maken? Bekijk mijn favoriete belegde bananenbroodjes

5.Wentelteefjes van bananenbrood
Bananenbrood is multifunctioneel. Zo heb je met één bananenbrood voor twee dagen een lekker, gezond en gevarieerd ontbijtje.

Wat heb je nodig voor twee personen:
4 dikke plakken bananenbrood
50 ml amandelmelk
2 eieren
Snufje kaneel
Theelepel honing

Zo maak je het:
Klop de eieren samen met de amandelmelk, kaneel en honing in een kom. Doop hier één voor één de plakjes bananenbrood in. Laat het goed intrekken.
Zet de koekenpan (het liefst een pannenkoekenpan) op laag vuur zodat deze kan opwarmen.
Leg de vier plakken bananenbrood gelijktijdig in de pan. Bak beide kanten bruin en knapperig. Je hebt hier geen boter voor nodig.

Serveer de bananenbroodjes met een eetlepel kwark en wat vers fruit.
Psssssst: een beetje roomboter kan natuurlijk ook.

VOLG ONS OP INSTAGRAM

@boongetupandgo

LAAT JE GEGEVENS ACHTER EN IK ZAL CONTACT MET JE OPNEMEN

Vragen of opmerkingen?





SCHRIJF JE IN VOOR DE NIEUWSBRIEF

Ontvang iedere maand de leukste nieuwtjes op gebied van voeding en lifestyle.

Neem contact op

Ik ben doordeweeks bereikbaar van 09:00 tot 17:00

Telefonisch of via de mail
06 44 07 32 16
info@boongetupandgo.nl

Volg ons

@boongetupandgo
expand_less